Özür


Bakırköy durağında metrodan indim.Amacım bakırköydeki TimeIsMoney Shop dan bi' kaç giysi almaktı. Ama daha tam olarak metrodan meydana nasıl gideceğimi bilmiyordum. Sora sora bulurum diyordum kendime ve bu şekilde gelmiştim buraya. Yani hiç bilmediğim bi' yerde geziyordum. Metro çıkışındaki abilere "meydana nasıl gidebilirim" diye sorup abinin şu yol diye göstermesinden sonra o yola doğru yürümeye başladım. İlerde tekrar sorarım mis gibi bulurum yolu diye düşünüyordum. Baya bi' ilerledim. Yol kenarında yürüyen yaşlı teyzenin birine " Meydana nasıl gidebilirim acaba ? " diye sordum. En başta beni serseri yada tinerci sanmış olacak ki ben lafa başladığımda yürüyüşünü hızlandırdı. Sorumu sorduğumda bi' rahatlama ifadesiyle " hiç bi' yere sapmadan devam et görürsün ilerde " dedi. ' Vay be amma kolay bulucam ha ilk gelişim hemde ' diye düşündüm. Ancak teyzemin ilerisi dediği yolun daha 2 kilometrelik yol olduğunu bende bilmiyordum. Ve bu şekilde yoluma devam ettim. Yolda yürürken etrafıma dikkatle bakıyordum. Sanki insanları inceliyormuşum gibi görünüyordu, ki bende öyle yapıyordum zaten. Milletin hareketlerine bakıyordum. Ve galiba insanlar beni serseri olarak görüyorlardı. Yanından yürüdüğüm insanlar hareketlerini hızlandırıyor, karşımdan gelenler diğer kaldırıma geçiyorlardı. Ben bu insanları değerlendirirken önümden yürüyen iş adamı kıyafetli abinin teli çaldı. Telefonu açıp konuşmaya başladı. Konuşması o kadar yumuşaktı ki en başta herifi gay falan sandım gerçekten. Ama konuşmaları devam ettikçe abinin o yumuşak sesi bağrışmaya dönüştü. Küfürlerle birlikte iyice abi kendini kaybetti. Ben arkasından bu abiye bakıp kopuyordum. Caddedeki insanların dikkati artık o abideydi. Abi ise telefondakine öyle bir sövüyordu ki herhalde telefonun karşısındaki üzüntüden ağlıyordur diye düşündüm. Abi yoluna devam ederken yoldaki teyzelerden biri " bağırma evladım " dedi. 'Allah, abi şimdi dağıtıcak ' dedim. Ama abi o en baştaki incecik sesiyle "pardon teyze " dedi. Sonra telefondakine bağırmaya devam etti. Bu olayı neden yazdığımı bilmiyordum. Belki canım sıkılıyordu, belki fiziğe çalışmaktan beynim sulanmıştı. Ama bu hikayenin devamında abi taksi durdurdu. Taksiye binerken bende tam yanından geçiyordum. Ve taksiye bindiğinde bana doğru bakmasını bekledim. Bana baktığında ortaparmak yaptım. Abi gördü ve farkettimki baya bi sinirlendi. Hatta o kadar sinirlenmişti ki arabayı durdurdu. Ben bunu görünce tabi dururmuydum, bastım deparı...

Bu yazıyı yazmamın asıl sebebi o abiden özür dilemek. Senden özür diliyorum aynı zamanda gay ve sinirli olan abi.

Hiç yorum yok: