Nedensizzz, içiyorum.Neden?

Lafı dolandırmak istemiyorum. Söyleyeceklerim aslında çok basit. Ama lafı dolandırmak zorunda olduğumu hissediyorum. Bu hissi bi' türlü anlayamıyorum. Yani uzun cümleler kurup, zor anlaşılır yapmak, anlam içinde anlam saklamak nedendir? Bunu edebiyat üstatları yapar, onlara eywallah zaten. Ama edebiyatla ilgisi olmayan, yaşça daha 30 una basmamış, hadi 30u geçtim daha 25 e yaklaşamamış, hayatındaki önemli şeyleri kızlar, içki, taşşak muhabbeti, geceleri sarhoş olup mahallesindeki adamları dövmek olan (bu herkes için geçerli olmayabilir) insanlar yapınca harbi ayar oluyorum. Yani sizin neyinize ulan. Ülkede edebiyatçı kalmadı da mı bu şekilde ayaklar yapıyorsunuz. Yada okulunuzda okuduğunuz şey edebiyat mı? Hayır. Neyse fazla sinirlenmeyeyim. Yazıma başlayacağım. Tabi siz yazdıklarımı gereksiz veya saçma bulabilirsiniz. Ama bu mesajın içindeki anlamları keşfedenler daha iyi anlayacaklardır.

Hani bir insan olur, hayattan keyif aldığı şeyler vardır, ancak bu keyif aldığı şeyler birbirleriyle çakışabilir. Ve bunlardan kendisine göre daha önemli olanları seçer. Ve bu yaptığı seçimden asla pişman olmaz. Çünkü onun düşündüğü kendisine göre doğrudur. Ve birçok insandan da bunu bekler. Ama birçok insan böyle düşünmeyebilir. Sonuçta insanlara göre önemli olan şeyler değişebilir. Zevkler ve renkler tartışılmaz gibisinden. Ancak o insan kendisine göre önemli olan şeyler için ne kadar çabalasada başkalarının değişik düşündüğünü görünce önce bir bozulur. Ama onun aklına gelmeyen tek şey yukarıda da dediğim gibi başkalarının düşüncelerinin değişik olma ihtimalidir. Çünkü onun tek düşündüğü başka keyiflerden vazgeçdiği ve onların bir daha geri gelemeyecek kadar derinde olmasıdır. O böyle sikilmiş bir vaziyette arada kalmıştır artık. Arada kalmasının sebebi artık hayattan keyif alacak başka şeyler bulmak için uğraşmak zorunda olması mıdır? Yada ona göre önemli olan şeylerin artık değişim gösterecek olması mıdır? Yada artık büyüdüğünden herşeyi daha iyi irdeleyebilmesi midir? Yada insanların artık ne düşündüğünü siklemeyecek olması mı? Yada insanlara karşı olan tutumunu değiştirmesi mi? Bilmiyorum... Yada bunun cevabını bilmemesi midir?

Hiç yorum yok: