İnsanlarımız

Geçen minibüste arkaya oturmuştum. Yanımda 2 tane 30 lu yaşlarında adam vardı. Muhabbetlerinin konusu anladığım kadarıyla kerhaneydi. Daha olgun ve kıro gibi gözüken herif kerhane maceralarını anlatıyordu. Yok "hemen geldim, sonra bu olmaz dedim 2.postaya gittim " yok " çaktığım hatun beni çok beğenmiş o da 3. postayı istedi" gibisinden laflarla dönen muhabbet diğer elemanın " abi hastalıklı falan değil mi o hatunlar " demesiyle farklı bi' boyut kazandı. "Ne hastalığı olm ?" dedi kerhane masterı adam. "Ne bilim abi aids ,frengi falan" dedi diğer eleman. " Biz türküz olm bize aids falan bişi yapmaz" lafını ciddi ciddi kullanan abi bu farklı boyutun anasını sikti.

Otobüste orta kapının önünde ayakta bekliyordum. Yanımda elemanın biri vardı. Böyle bi' artis tavırlarla, kibirli kibirli etrafa bakıyordu. Ben herife baktım. Herif bunu anlayınca o da bana gözünü kırpmadan bakmaya başladı. Hani bi erkekle göz temasına girersiniz de ilk gözünü kaçıran yenilmiş gibi olur ya, bu da aynen öyle bi' durumdu. Herif bi' anda kafasını çevirdi dışarıya doğru. Otobüs onun durağını geçmişti anladığım kadarıyla. Adam çok sinirli bi' şekilde " arka kapıyı neden açmadın kaptan " diye bağırdı ön tarafa. " E basmıyorsunuz düğmeye, sonra niye açmadın kapıyı kaptan diye bağırıyorsunuz " dedi şöför. " Ne basması, burda benim olduğum yerde kapıların direk açılması lazım" diyen adam kendini ne kadar üstün biri gibi gördüğünü gösterdi.Bu lafı ciddi ciddi söylemişti. Şöförün önde kopup yanındaki insanlarla birlikte herifle taşşak geçmesi üzerine bende neredeyse dayanamayıp kopuyordum. Allahtan kaptan kapıyı hemen açtıda o adam indi. Yoksa banko " benle taşşak mı geçiyorsun " gibisinden bi' lafta bana girişirdi.

Yazın ortaköyde öğleden sonra 3 gibiydi. Okuldaki işlerim bitmiş, evime dönmek için durakta otobüs bekliyordum. O sırada duraktaki turisti fark ettim. ' Ooo turist, hemen ona dikkatlice bakmam lazım ' görgüsüzlüğünü uyguluyordum. Ki duraktaki diğer insanlarda aynı şeyi yapıyorlardı. Turist elindeki kağıda bakıp bişiler anlamaya çalışıyordu besbelli. O sırada durakdaki bi adama dönüp elindeki kağıdı verdi ve " Nereye gidecek ben " dedi. Adres soruyordu. Elindeki kağıdı tarif etmesini bekliyordu karşısındaki adamın. Adam " i know english " dedi. "Ohh nice " dedi turist. ' Vay be adama bak insanları tipine göre yargılamak harbi yanlış, çünkü herife ilk kıro dedim, ama ingilizce bile biliyor, normal bi' insan olduğu belli ' diye düşündüm. Adam elindeki kağıttaki adresi anlamaya çalışırken turist de muhabbet açmak için " Oh its fucking hot " dedi (havanın çok sıcak olduğunu kastetmişti). Bizim eleman bi' anda sinirlendi ve turistin boğazını tutarak şunları dedi " Fak mak yapma amına korum senin ha". 'puhahaha' diye gülmemek için kendimi zor tuttum. Duraktaki diğer insanlar adamla turisti ayırdılar. Turiste bi' baktım. ' Bir daha buraya sikseler gelmem ' gibisinden düşündüğünü gözlerinden anlayabiliyordum

Hiç yorum yok: